ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
Εκπαιδευτικά προγράμματα
για παιδιά και εφήβους
Είναι σημαντικό να γνωρίζουν οι γονείς ότι όλα τα προγράμματα είναι βιωματικά και οι στόχοι τους πραγματοποιούνται μέσα από παιχνίδι, βίντεο, συζητήσεις και πάντα με γνώμονα την ψυχική υγεία των παιδιών.
«ΘΕΤΟΝΤΑΣ ΟΡΙΑ»
Ένα θέμα που απασχολεί όλους τους γονείς είναι η προστασία των παιδιών από τη σεξουαλική κακοποίηση και τη σεξουαλική βία. Το πρόγραμμα «Θέτοντας Όρια» δρα ενάντια σε αυτά.
Στόχος του είναι η καλλιέργεια γνωστικών δεξιοτήτων και η προώθηση στάσεων και συμπεριφορών, που προστατεύουν τα παιδιά από τη σεξουαλική κακοποίηση. Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου οι συμμετέχοντες αντιλαμβάνονται ότι έχουν τον έλεγχο της επιλογής των ορίων του σώματός τους, με αποτέλεσμα να αυξάνεται η αυτοεκτίμησή τους και η απόκτηση δεξιοτήτων. Οι «Μικροί Ντετέκτιβ» μαθαίνουν να επιζητούν και να δημιουργούν υγιείς σχέσεις, ώστε να είναι ευτυχισμένοι.
Το Πρόγραμμα αυτό απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας 3-12 ετών (προσαρμόζεται αναλόγως). Οι στόχοι του επιτυγχάνονται μέσα από βιωματικές και παιγνιώδεις δραστηριότητες.
«Θωρακιζομαι Παιζοντας»
Εβδομαδιαίο βιωματικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα το οποίο έχει στόχο την προστασία των παιδιών από διάφορους κινδύνους της εποχής με έναν τρόπο διασκεδαστικό. Απευθύνεται σε παιδιά δημοτικού και πραγματεύεται διάφορες ενότητες, ξεκινώντας από τα συναισθήματα και τη σημαντικότητά τους. Οι συμμετέχοντες καλούνται να αναγνωρίσουν τα συναισθήματα τους και να τα εκφράσουν ελεύθερα. Γνωρίζουν τρόπους και μεθόδους επικοινωνίας απέναντι σε αρνητικές συμπεριφορές. Μαθαίνουν μέσα από δραστηριότητες να σέβονται τον προσωπικό χώρο του άλλου και να απαιτούν τον σεβασμό για τον δικό τους. Στόχος είναι να αναπτύξουν αναλυτικές δεξιότητες, που θα τους επιτρέψουν να αξιολογούν κριτικά τις διάφορες στάσεις, στερεότυπα και εικόνες που προβάλλονται από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης αλλά και από φίλους και γνωστούς. Αυτό το εβδομαδιαίο πρόγραμμα αποτελεί επίσης έναν τρόπο προστασίας των παιδιών από τη σεξουαλική αλλά και από κάθε είδους κακοποίηση.
«ΤΙ ΚΡΥΒΕΙ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ»
Απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας 7-17 ετών (προσαρμόζεται αναλόγως).
Σκοπός του εργαστηρίου είναι οι ίδιοι οι συμμετέχοντες να αντιληφθούν, μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, ότι οι τεχνολογίες προσφέρουν ευκαιρίες, όμως, εγκυμονούν και κινδύνους. Μέσα από αυτό το εργαστήρι τα παιδιά θα ενημερωθούν για τα φαινόμενα εξάρτησης από το διαδίκτυο και πώς να διαχειρίζονται συνετά τον χρόνο τους.
Θα ενημερωθούν με παιγνιώδη τρόπο για τον διαδικτυακό εκφοβισμό-cyberbullying, για την αποπλάνηση-grooming, καθώς επίσης και για τους κινδύνους που διατρέχουν, όταν «ανεβάζουν» προσωπικές τους πληροφορίες ή προσωπικό υλικό (φωτογραφίες, βίντεο κ.λπ.) στον διαδικτυακό κόσμο.
«ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ»
Αυτό το πρόγραμμα απευθύνεται σε παιδιά σχολικής και προσχολικής ηλικίας, καθώς και σε εφήβους (προσαρμόζεται αναλόγως).
Ο σεβασμός της διαφορετικότητας είναι πολύ σημαντικός για την ανάπτυξη της προσωπικότητας των παιδιών, καθώς, μέσω αυτής, αντιλαμβάνονται την αξία της μοναδικότητας κάθε ανθρώπου.
Η διαφορετικότητα αφορά ποικίλες πτυχές της ζωής των ανθρώπων, οι οποίες μπορούν να αποτελέσουν στοιχεία για τα κριτήρια διαφοροποίησης ενός ατόμου ή μιας ομάδας ατόμων. Αυτά μπορεί να είναι για παράδειγμα το φύλο, η ηλικία, η εξωτερική εμφάνιση, η αναπηρία, τα ταλέντα, η γλώσσα, η εθνικότητα, η κουλτούρα, ο σεξουαλικός προσανατολισμός, οι συνήθειες, το επάγγελμα, η κοινωνικοοικονομική κατάσταση, η κοινότητα ή θρησκευτική ομάδα, το καθεστώς παραμονής στη χώρα και οι θρησκευτικές ή άλλες πεποιθήσεις, στις οποίες ανήκει ένα άτομο.
Σκοπός, λοιπόν, αυτού του εργαστηρίου είναι να κατανοήσουν οι συμμετέχοντες ότι είμαστε όλοι διαφορετικοί/ες αλλά ίσοι/ες, καθώς και να διερευνήσουν, να αναγνωρίσουν και να εκτιμήσουν τις σχέσεις τους με όσους θεωρούν οι ίδιοι ότι είναι διαφορετικοί και να σέβονται τη διαφορετικότητά τους.
«ΜΑΘΑΙΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ»
Αυτό το βιωματικό εργαστήριο έχει ως στόχο να διευρύνει την ενίσχυση της ενσυναίσθησης με την αναγνώριση και την έκφραση συναισθημάτων των άλλων, με απώτερο σκοπό την καταπολέμηση του φαινομένου του εκφοβισμού. Απευθύνεται σε παιδιά σχολικής και προσχολικής ηλικίας, καθώς και σε εφήβους (προσαρμόζεται αναλόγως).
Η βιωματική εκπαίδευση των παιδιών σε αυτή τη θεματική μπορεί να προσφέρει πολύπλευρα οφέλη στις γνώσεις, τις στάσεις, τις δεξιότητες και τη συμπεριφορά των παιδιών. Στόχος είναι να αναπτύξουν τα παιδιά αυτοέλεγχο, να επιλύουν τις συγκρούσεις τους ειρηνικά, να αντιδράσουν σε περίπτωση που τα ίδια είναι θύματα, να υποστηρίξουν τα παιδιά που θυματοποιούνται, να κατανοήσουν τι είναι σχολικός εκφοβισμός, πώς κάνει τα παιδιά να νιώθουν, γιατί δεν είναι αποδεκτός και τι μπορούν να κάνουν γι’ αυτό. Επιδιώκεται η ανάπτυξη ενσυναίσθησης και καλλιεργείται ένα αίσθημα υπευθυνότητας.
«ΚΟΙΤΑ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΝΝΕΦΟ ΚΑΠΝΟΥ»
Στόχος αυτού του εργαστηρίου είναι η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των εφήβων στην πρόληψη της χρήσης προϊόντων καπνού.
Οι συμμετέχοντες θα κατανοήσουν την έννοια της εξάρτησης και της συνήθειας, θα διερευνήσουν τη χημική σύσταση του καπνού και θα συλλάβουν τις επιδράσεις τους στον ανθρώπινο οργανισμό.
Θα αντιληφθούν την πίεση που μπορεί να ασκήσουν οι συνομήλικοί τους στην υιοθέτηση αυτής της «κακιάς συνήθειας», όπως, επίσης, θα αναπτύξουν στρατηγικές διαχείρισης των κοινωνικών επιρροών.
Μέσα από παιγνιώδεις δραστηριότητες θα αναπτύξουν ατομικές αλλά και κοινωνικές δεξιότητες, όπως η υπευθυνότητα, η επικοινωνία, η λήψη αποφάσεων.
Οι έγκυρες και αξιόπιστες πληροφορίες που θα τους δοθούν, θα τους βοηθήσουν, ώστε να υιοθετούν θετικές στάσεις και συμπεριφορές.
«ΤΟ ΕΛΑΒΕΣ ΤΟ ΚΡΥΦΟ ΜΗΝΥΜΑ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΜΠΟΥΚΑΛΙ;»
Το εργαστήριο αυτό έχει στόχο να ενημερώσει και να ευαισθητοποιήσει τους εφήβους ως προς την πρόληψη της χρήσης αλκοόλ.
Οι συμμετέχοντες ενημερώνονται, συζητούν και προβληματίζονται γύρω από τις σωματικές, ψυχικές αλλά και κοινωνικές επιπτώσεις που έχει η χρήση αλκοόλ. Μετά την παρακολούθηση του εργαστηρίου θα μπορούν επίσης να αναγνωρίζουν τις συμπεριφορές και τα συμπτώματα που οφείλονται στη χρήση του.
Θα προετοιμαστούν επίσης, ώστε να αντιμετωπίζουν με κριτική σκέψη τα μηνύματα της παρέας τους, των ΜΜΕ και να κατανοούν πώς μπορούν οι διαφορετικές στάσεις να οδηγήσουν σε διαφορετικές επιλογές ζωής.
«ΤΕΛΙΚΑ, ΚΕΡΔΙΖΩ ΚΑΤΙ;»
Το βιωματικό αυτό εργαστήριο επιδιώκει την ευαισθητοποίηση και εκπαίδευση των εφήβων στο θέμα της παθολογικής ενασχόλησης με τα τυχερά παιχνίδια, καθώς και στους τρόπους πρόληψής της.
Οι συμμετέχοντες, μέσα από τη βιωματική προσέγγιση, θα κατανοήσουν τη σημασία της παθολογικής ενασχόλησης με τα τυχερά παιχνίδια, θα αναγνωρίζουν την προβληματική συμπεριφορά και θα αντιληφθούν τις διαφορές ανάμεσα στις νόμιμες, τις άτυπες και τις παράνομες μορφές παιχνιδιών.
Επιπλέον, θα εντοπίσουν τις συνήθεις λανθασμένες αντιλήψεις για τον ρόλο της τύχης, που δίνει στους παίκτες την ψευδαίσθηση του ελέγχου. Τέλος, θα υιοθετήσουν μια κριτική ματιά απέναντι στα διάφορα μηνύματα που μπορεί να δεχθούν από το περιβάλλον τους σε σχέση με τα τυχερά παιχνίδια και θα υιοθετήσουν προστατευτικές στάσεις και αντιλήψεις γύρω από αυτή την ενασχόληση.
«ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΣΤΕΡΕΟΤΥΠΑ ΣΤΟ ΓΕΝΟΣ»
Απευθύνεται σε παιδιά δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου (προσαρμόζεται αναλόγως).
Σκοπός του προγράμματος είναι να ευαισθητοποιήσει τα παιδιά προς τα έμφυλα στερεότυπα.
Οι συμμετέχοντες θα αντιληφθούν ότι ο κοινωνικός περίγυρος, η οικογένεια, το σχολείο, οι φίλοι, τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και πλέον τα κοινωνικά δίκτυα, η πολιτεία, αλλά και κάποιες μορφές «τέχνης», καταδεικνύουν έναν συγκεκριμένο τρόπο ζωής όσον αφορά στο γένος. Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες θα μάθουν να εντοπίζουν τους στερεοτυπικούς ρόλους των φύλων, έτσι ώστε να τους αποδομήσουν και να ενθαρρύνουν την ισότητα.
Επικοινωνήστε μάζι μου αν θέλετε να μάθετε περισσότερα σχετικά με τα
εκπαιδευτικά προγράμματα μέσω email ή τηλεφωνικά στο 6907418913.